عیب یابی ترازوی دیجیتال

چگونه ایراد ترازوی دیجیتال را رفع کنیم؟

مقدمه

با پیشرفت روش‌های سنجش وزن در بالاترین کیفیت، بسیاری از دستگاه‌های سنجش وزن قدیمی از رده خارج شده‌اند.با به وجود آمدن ترازوهای دیجیتال، تحول عظیمی در صنعت اندازه گیری به وجود آمد. تا قبل از وجود این ترازوها، در خاطره‌ی بسیاری از افراد ترازوهای مکانیکی، دو کفه‌ای و عقربه‌ای باقی مانده بود‌. اما امروزه در بسیاری از نمایندگی‌ فروش ترازو در شیراز، تعداد بسیاری از ترازوهای دیجیتال به چشم می‌خورد. همانطور که بسیاری از لوازم برقی و دیجیتالی در منزل شما پس از مدت‌ها دچار خرابی شده و به سرویس نیاز پیدا می‌کنند. ترازوهای دیجیتال هم از این قاعده مستثنا نیستند. در این مقاله تصمیم داریم شما را با عیب یابی ترازوی دیجیتال آشنا می‌ کنیم.

ترازوی دیجیتال چیست؟

به وسیله‌ای که مواد و اجسام را به توزین کرده، سپس اعداد و ارقام وزن را به صورت دیجیتال نمایش می‌دهد ترازوی دیجیتال می‌گویند. مرکز فروش ترازوی شیراز با ارائه بهترین ترازوهای دیجیتال، نیاز کاربران و مصرف کنندگان را در این زمینه مرتفع کرده است. ترازوهای دیجیتال از بردها و مدارهای الکتریکی بسیار زیادی تشکیل شده اند. از جمله قطعات مهم آن: برد، لودسل، نمایشگر ال ای دی یا ال سی دی و کیبورد می‌باشد. این قطعات در کنار هم یک ترازوی ویژه‌ی دیجیتال را به وجود می‌آورند. با پیشرفت ترازوهای دیجیتال، خطای این ترازوها نسبت به ترازوهای قدیمی بسیار کمتر شده یا به کل  از بین رفته است.

ترازوی دیجیتال

عیب یابی ترازوی دیجیتال

پس از نگهداری ترازوی دیجیتال، تعمیر و رفع عیب آن یکی از نیازهای دیگر مصرف کننده به حساب می‌آید. زیرا دستگاهی که شما خریداری می‌کنید، پس از مدتی استفاده ممکن است دچار عیب و ایراد گردد. پس با ما همراه باشید تا به بررسی عیب یابی ترازوی دیجیتال بپردازیم.

  • ترازوی دیجیتال روشن نمی‌شود

بسیاری از کارکنان مرکز فروش ترازو در شیراز، با خرید این وسیله‌ی کاربردی نکات مورد نیاز برای استفاده از آن را به شما آموزش خواهند داد. حال اگر با رعایت همه‌ی موارد دستگاه روشن نشد، ممکن است کلید روشن و خاموش آن مشکل داشته باشد، یا باتری آن خراب شده و جریان برق را به دستگاه هدایت نمی‌کند. برای رفع این مشکل بهتر است، اول کلید اصلی ترازو را چند بار خاموش و روشن کرده  و مورد تست قرار دهید. سپس سیم برق اصلی ترازو را چند بار تست کنید. در صورتی که باز هم مشکل وجود داشت، بهتر است از متخصصین در این زمینه یاری بطلبید.

عیب یابی ترازوی دیجیتال

  • ناهماهنگی بین وزن اصلی و وزن نمایش داده شده

در بیشتر مواقع با اختلال اندازه گیری در ترازو مواجهه می‌شویم. یعنی ترازو وزن واقعی اجسام را نمایش نمی‌دهد. این مشکل به علل مختلفی بستگی دارد. ممکن است کرنش سنجش دستگاه دچار ایراد شده یا اینکه از محل قرارگیری خود جابه‌جا شده باشد. علت دیگر این ناهماهنگی، اختلال در تبدیل مقاومت به ولتاژ است. در هر صورت برای حل این مشکل، از نمایندگی‌های فروش ترازو در شیراز که ترازوی خود را خریداری نموده‌ اییدآدرس یا شماره مرکز معتبر تعمیر ترازو را دریافت نمایید.

  • نمایان شدن عبارت lock بر روی ترازو

در این حالت دستگاه ترازوی دیجیتال شما قفل شده و امکان استفاده از آن وجود ندارد. پس بهتر است با نمایندگی خدمات پس از فروش ترازوی شیراز تماس حاصل فرمایید و از آنها درخواست کمک کنید. زیرا رفع و تعمیر این مشکل از عهده شما خارج است.

  • نمایش خطاها و ارورها بر روی نمایشگر

در ترازوهای پیشرفته دیجیتال، بسیاری از خطاها به صورت کامل و اصولی بر روی نمایشگر نمایان می‌شوند، تا کاربر از مشکل اصلی ترازو باخبر شده و در رفع آن اقدام نماید. به عنوان نمونه ارور lo  یا low به معنی ضعیف شدن باتری ترازو است. پس باید نسبت به شارژ و  تقویت آن تلاش کنید. هر شرکت سازنده‌ای از ارور و خطای مخصوصی برای نمایش ترازوی خود استفاده می‌کند، که بهتر است با مراجعه به دفترچه راهنمایی که از محل فروش ترازو در شیراز دریافت کرده‌اید، آن را مورد مطالعه قرار دهید.

صفحه نمایش تراوزی دیجیتال

  • با خروج ترازو از برق دستگاه از کار می‌افتد

وظیفه‌ی باتری، نگه داشتن جریان برق یا شارژ مورد نیاز در زمان عدم وجود جریان الکتریکی است. حال اگر با جدا شدن دستگاه از پریز ترازو به سرعت خاموش شد، پس به احتمال زیاد باطری خراب می‌باشد و یا اینکه خود ترازو مشکل پیدا کرده است. در هر صورت برای رفع این مشکل باید از طریق مراکز خدمات پس از فروش ترازو در شیراز اقدام کنید. ترازوی دیجیتال خود را به دست افرادی که علمی در انجام این کار ندارند نسپارید.

  • دستگاه فاکتور را به درستی چاپ نمی‌کند

دغدغه‌ی بسیاری از کاربران استفاده از ترازوی دیجیتال، مشکل عدم چاپ صحیح فاکتورها است. این مشکل به دلایل گوناگونی اتفاق می‌افتد. اولین علت این است که رول‌های کاغذی از همان ابتدای خرید از فروشگاه فروش ترازوی شیراز، برعکس قرار داده شده یا چاپگر  آن دچار عیب و ایرادی شده است. علت دیگر خرابی کامل خود دستگاه می‌باشد. برای رفع عیب و بررسی اینکه مشکل از کدام قسمت است، اول رول کاغذ را درآورده آن را جابجا کنید. یعنی رول را به نحو صحیحی در جای خود قرار دهید. اگر باز هم مشکل برطرف نشد با تعمیرگاه‌های ترازو ارتباط برقرار نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.