ابزار های پخت کیک و شیرینی‌

ابزار های پخت کیک و شیرینی‌ که هر آشپزخانه‌ای نیاز دارد

بهترین ابزار های پخت کیک و شیرینی‌ که هر آشپزخانه‌ای نیاز دارد

آیا شما تنها عاشق خوردن کیک و شیرینی نیستید، بلکه می خواهید یاد بگیرید چگونه آنها را با دستان خودتان درست کنید؟ برای شروع هنر شیرینی پزی، علاوه بر یک مربی با تجربه و یک کتاب دستور پخت کامل، به شما توصیه می کنیم وسایل اساسی برای پخت کیک و شیرین رویاهای خود را داشته باشید:

اگر علاقه مند به تهیه ابزار شیرینی پزی برای خود هستید، بسیار مهم است که علاوه بر خرید ابزار با کیفیت خوب، بهترین راه استفاده از آنها را به خوبی بدانید، علاوه بر این، لازم است شما در مورد انواع و طبقه بندی آنها نیز اطلاعات کافی داشته باشید.

طیف وسیعی از ابزارهای شیرینی پزی به ما این امکان را می دهد که کارهای مختلفی را در مراحل آماده سازی آسان کنیم، به همین دلیل، امروز می آموزید که چه ظروفی برای پخت، مونتاژ و تزئین انواع دسرها نیاز دارید! بیشترین استفاده را از آنها ببرید!

وسایل اولیه شیرینی پزی

ابزار آشپزخانه متحدان عالی برای هر آشپز یا شیرینی دوست است، زیرا این امکان را به ما می دهند که انواع کیک، شیرینی، قنادی و دسرهای نفیس را با سرعت بیشتری تهیه کنیم و تزئینی که از همان لحظه اول فریبنده باشد را با استفاده از ابزار ها اعمال کنیم.

ابزارهای اساسی را که برای پخت شیرینی جات به آنها نیاز دارید عبارتند از:

  1. فر:

این یکی از اصلی ترین ابزارهایی است که ما در شیرینی پزی استفاده می کنیم و همچنین یکی از محبوب ترین آنها است. سه نوع مختلف فر وجود دارد:

  • فر گاز آشپزخانه

آنها معمولاً رایج ترین اجاق ها هستند، آنها با توزیع نا برابر گرما در داخل مشخص می شوند که ما را مجبور می کند دائماً غذا را کنترل کنیم. محدودیت دیگر این است که آنها باید حداقل 20 دقیقه دوره گرم کنند.

  • فر قنادی

قیمت این اجاق ها بالاتر است و فضای بیشتری را نسبت به فرهای سنتی نیاز دارند. مزیت فر قنادی این است که اجاق های معمولی به دلیل داشتن فن های داخلی که گرما را پخش می کنند به ما اجازه می دهند دمای یکنواختی داشته باشیم.

 

ابزار های پخت کیک و شیرینی‌ - انواع فر

  • فر برقی

این اجاق‌ها در خانه نیز بسیار رایج هستند، زیرا به ما اجازه می‌دهند کباب، پیتزا، نان و هزاران دستور پخت دیگر را تهیه کنیم. توصیه می کنیم مناسب ترین مدل را با توجه به نیازها و عادات آشپزی خود انتخاب کنید.

هنگام انتخاب فر، تعداد  افرادی که قرار است برای آنها تدارکات ببینید، فضای موجود در خانه یا کارگاه و زمانی که می خواهید برای تهیه دستور پخت خود سرمایه گذاری کنید، در نظر بگیرید، به این ترتیب می توانید مناسب ترین فر را برای پخت انتخاب کنید.

  1. ترازو

این ابزار برای اندازه گیری مقادیر دقیق مواد مورد استفاده قرار می گیرد، یک ترازو به شما امکان می دهد مواد غذایی را به طور دقیق وزن کنید، آنها به طور کلی حداکثر ظرفیت 5 کیلوگرم دارند و می توانند هم دیجیتال و هم عقربه ای (آنالوگ) باشند.

  • ترازوی دیجیتال

در دستور پخت انواع شیرینی و کیک ها، مقدار باید دقیق باشد و به همین دلیل است که باید از یک ترازو استفاده کنیم، ایده آل دیجیتال است. یک پیمانه اندازه گیری فقط می تواند دستور العمل های بسیار ابتدایی را ارائه دهد، بنابراین توصیه نمی شود که در مقدار های زیاد، مخصوصاً در کارگاه های پخت شیرینی و کیک از آن استفاده کرد.

ترازوهای دیجیتال دقیق ترین شکل اندازه گیری هستند، آنها از گرانش برای تعیین جرم اجسام استفاده می کنند، از طریق گیرنده بار یا صفحه ای که غذا یا ماده ای که باید اندازه گیری شود در آن قرار می گیرد.

  • ترازو آنالوگ

از طرفی ترازوی عقربه ای یا آنالوگ عمر طولانی تری دارد و نیاز به تعمیر و نگهداری کمتری دارد، برخلاف ترازو دیجیتال خودکفا است، اما برای اندازه گیری مقادیر کم چندان دقیق و مفید نیست.

 

ابزار های پخت کیک و شیرینی‌ - انواع ترازو

  1. میکسر های ایستاده یا همزن دستی و برقی

میکسرها امکان هم زدن، مخلوط کردن یا امولسیون کردن ترکیبات مختلف را به ما می دهند، آنها حاوی لوازم چرخشی هستند که می توانیم بافت های مختلف را با آنها بدست آوریم. این دستگاه با سرعت هایی کار می کند که به تدریج شدت آن افزایش می یابد.

دو نوع مختلف مخلوط کن وجود دارد که هر کدام دارای مزایا و معایبی هستند که در زیر به شما نشان خواهیم داد تا بتوانید بر اساس نیاز خود بهترین تصمیم را بگیرید.

  • میکسرهای ایستاده

از این میکسرها برای تهیه دستور العمل های پیچیده تری مانند نان، کیک یا کلوچه استفاده می شود، نه تنها وظیفه مخلوط کردن را بر عهده دارند، بلکه به لطف لوازم جانبی خود می توانند در کارهایی مانند ورز دادن نیز کمک کنند. قدرت زیادی دارد و می توانید لوازم جانبی را نصب کنید که به شما امکان دستیابی به بافت های مختلف را می دهد. آنها با بزرگتر و سنگین تر بودن و همچنین هزینه بالاتر مشخص می شوند.

  • همزن دستی

کوچکتر، جدا شده، قدرت کمتر و لوازم جانبی کمتری دارد، اگرچه کاربردی است ولی به راحتی قابل دستکاری است. نسبت به همزن های برقی ارزان تر و قابل کنترل تر است.

. همزن برقی

بیشتر آماده سازی ها نیاز به مخلوط کردن دارند. راحت ترین چیز این است که همزن های برقی در دو مدل را داشته باشید که نه تنها زمان اختلاط را تسریع می کند، بلکه به شما اجازه می دهد تا زمانی که ما به مرحله دیگری از دستور غذا ادامه می دهیم، آن را در حال کار نگه دارید. استفاده از همزن برای استفاده در منازل است، در کارگاه های شیرینی پزی باید از مخلوط کن های بزرگتر استفاده شود.

 

ابزار های پخت کیک و شیرینی‌ - انواع همزن

  1. لیسک سیلیکونی

این ظروف در شیرینی پزی بسیار معروف است و برای انجام کارهای مختلف استفاده می شود، عموماً ظروف آن از لاستیک، پلاستیک یا سیلیکون ساخته شده و برای تراشیدن ته ظروف استفاده می شود. این در درجه اول برای مخلوط کردن ملایم سفیده تخم مرغ استفاده می شود.

  1. دماسنج

یک ابزار شیرینی پزی معمولی، زیرا به ما کمک می کند درجه حرارت را در فر یا مستقیماً از طریق آماده سازی خود محاسبه کنیم. امروز نکاتی را که باید در مورد دماسنج ها بدانید را به اشتراک می گذارم. بیایید با سه نوع اصلی آن آشنا شویم!

  • دماسنج دیجیتال

عملکرد آن با استفاده از مدارهای الکترونیکی مشخص می شود که تغییرات ولتاژ را به ارقام خوانا تبدیل می کند، می توانید آن را در آشپزخانه یا در کیت پزشکی خانه خود پیدا کنید. اگر عاشق کیک و شکلات هستید ضروری است. برای به دست آوردن نتیجه ایده آل در تهیه آن، باید یک دماسنج دیجیتال آشپزخانه داشته باشید که دمای دقیق را در چند ثانیه به شما بگوید.

  • دماسنج های آنالوگ

دماسنج های آنالوگ از یک لوله و یک ستون مرکزی تشکیل شده اند که حاوی الکل یا جیوه است، هنگامی که مایع داخل لوله بالا می رود یا پایین می آید، نشان دهنده تغییرات دما است. شما باید از استفاده از این دماسنج برای پخت خودداری کنید زیرا مواد شیمیایی داخل آن می تواند خطرناک باشد.

 

ابزار های پخت کیک و شیرینی‌ - انواع دما سنج

  • مادون قرمز

دماسنج مادون قرمز به دلیل توانایی اندازه گیری دما از راه دور به عنوان دماسنج مادون قرمز یا دماسنج غیر تماسی نیز شناخته می شود. این به لطف توانایی خود در محاسبه تغییرات حرارتی سطح جسم از انتشار نور مادون قرمز (گرما) که تولید می کند کار می کند، این به ما امکان می دهد بدون نیاز به تماس دما را اندازه گیری کنیم.

  1. ظروف پلاستیکی یا فلزی

اشیایی با شکل ها، اندازه ها و مواد مختلف که در بین آنها می توانید شیشه، پلاستیک، فلز، چوب، چینی و بسیاری ظروف دیگر را پیدا کنید، باید ویژگی ها و مقاومت هر یک را هنگام پخت و پز در نظر بگیرید.

  • استیل ضد زنگ

این ظرف فلزی برای نگهداری محصولات مایع یا جامد استفاده می شود. برخلاف ظروف پلاستیکی، کاسه استیل ضد زنگ دما را حفظ می ‌کند و این برای هم زدن سفیده  تخم مرغ یا خامه ضروری است. از طرفی به دلیل اینکه یک ماده غیر متخلخل است، پس از شستن اثری از باقی مانده مواد در ظرف به جای نمی ماند.

  • پلاستیک:

این ظرف بسیار پرکاربرد است، زیرا به لطف مواد آن می توانیم به راحتی آن را تمیز کنیم

  • شیشه

یک عیب و مزیت در عین حال این است که گرم شدن آن بیشتر طول می کشد، بنابراین می تواند گرما را برای ساعت ها بدون تغییر شکل نگه دارد.

 

ابزار های پخت کیک و شیرینی‌ - انواع کاسه

  1. کفگیر یا کاردک زاویه دار

این لوازم جانبی شیرینی دارای چندین عملکرد است، از یک ورق فلزی مثلثی، لبه های تیز و یک دسته بلند تشکیل شده است. برای تمیز کردن سطوح، پخش کردن خمیر، تهیه مواد مایع و کار با مواد متراکم بسیار مفید است، بنابراین اگر شکلات درست می کنید، کفگیر زاویه دار باید یک عنصر اساسی در آشپزخانه شما باشد.

  1. پایه گردان

این ابزار به عنوان قفسه یا سینی چرخان نیز شناخته می شود، زیرا از صفحه ای پایه دارد تشکیل شده است که هنگام قرار دادن روی میز می چرخد ​​و به ما امکان می دهد کیک های خود را بهتر تزئین کنیم.

  1. کاردک ها

از کاردک ها برای انبساط و جمع آوری مواد مانند خامه، سس یا شکلات ذوب شده استفاده می شوند، از آنها برای یکپارچه کردن مواد، انجام حرکات پوششی، استفاده حداکثری از آماده سازی و تزئین کیک استفاده می شود. در انواع مختلف مانند فلز یا پلاستیک، با لبه‌ های صاف یا گرد، انعطاف ‌پذیر یا سفت، و با یا بدون دسته بسیار رایج است.

 

ابزار های پخت کیک و شیرینی‌ - انواع کاردک

  1. کاغذ روغنی

کاغذ روغنی وسیله ای بسیار مفید و کاربردی است، زیرا برای محافظت از سینی فر بدون چسبندگی عمل می‌کند.

  1. الک یا صافی

برای تهیه کیک همیشه باید از مقدار زیادی آرد، شکر، جوش شیرین و سایر پودرهایی که باید الک کنیم استفاده کنیم. از این رو نیاز به داشتن یک الک بزرگ و کوچک یا در غیر این صورت یک صافی نیاز است برای مواد در حجم های مختلف. الک از یک پارچه فلزی یا یک بشقاب سوراخ دار تشکیل شده است که عموما دسته ای برای نگه داشتن آن دارد و وظیفه آن الک کردن و از بین بردن توده های موادی مانند آرد، بکینگ پودر یا پودر قند است.

  1. قیف شیرینی پزی

قیف معروف یکی از ظروف ضروری شیرینی پزی است که یا از پارچه دوخته شده به شکل مخروطی یا استوانه ای است یا کیسه های پلاستیکی.

  1. ماسوره شیرینی پزی

ماسوره لوازم جانبی شیرینی هستند که در سر قیف قرار می گیرند و به ما کمک می کنند تا کاکائو یا کرم مورد استفاده برای پر کردن و تزئین را شکل دهیم. با این حال، هنوز هم در آشپزخانه های سنتی استفاده می شود.

 

ابزار های پخت کیک و شیرینی‌ - قیف و ماسوره

  1. پیمانه اندازه گیری

این ظروف شیرینی پزی و آشپزخانه است که می توانید از آن در تهیه های مختلف استفاده کنید، اندازه گیری حجم مایعات یا موادی مانند آرد ضروری است.

  1. قالب ها

بهترین متحد برای قالب گیری کیک به راحتی و عالی استفاده از انواع قالب هاست. اگر از جنس فلزی است پس از شستن باید سریع خشک شود تا زنگ نزند. و اگر سیلیکونی است برای جلوگیری از بوی بد. به همین دلیل است که فولاد ضد زنگ بهترین گزینه است. قالب‌ها اندازه‌های مختلفی دارند و از موادی مانند آلومینیوم، فولاد ضد زنگ و سیلیکون ساخته شده اند. دومی از مزایای داشتن طول عمر بیشتر برخوردار است.

  1. سینی

از آنها در شیرینی پزی برای پخت در فر استفاده می شود، صفحات فلزی لبه دار یا بدون لبه هستند که برای پخت خمیر، کیک و شیرینی هایی که نیاز به قالب ندارند استفاده می شود. گاهی می‌توانیم کاغذ روغنی یا سیلیکونی روی آن‌ها قرار دهیم، همچنین می‌توان آن‌ها را مستقیماً آردپاشی کرد یا کره زد. آنها معمولاً از آلومینیوم ساخته شده اند تا بتوانند برای مدت طولانی دوام بیاورند.

  1. غلتک یا وردنه

برای افرادی که می خواهند غذاهایی با حجم هایی مانند کلوچه یا تزیین فوندانت تهیه کنند، ضروری است، زیرا به شما این امکان را می دهد که آنها را با ضخامتی کامل و یکنواخت صاف کنید. غلتک های ساخته شده از مواد مختلف وجود دارد: چوب، پلاستیک، سنگ مرمر و شیشه. برای یک شیرینی پزی مبتدی بهتر است از چوبی با سایز متوسط ​​و حلقه دار شروع کند تا خمیر را بلند کند  و به این ترتیب بتواند به خمیر ضخامت دلخواه بدهد.

  1. توری

ابزاری که برای خنک کردن ایمن غذا استفاده می شود، اجازه می دهد هوا در اطراف خمیر گردش کند و از غلظت رطوبت در پایه بیسکویت ها و کیک ها جلوگیری کند. اگر می خواهید در فضا صرفه جویی کنید، به دنبال قفسه های قابل جمع آوری باشید.

  1. چاقوی نان

چاقو های نان یا چاقوهای دندانه دار به شما این امکان را می دهد که بخش هایی با ضخامت بیشتر یا کمتر را برش دهید، اما همیشه یک برش تمیز و دقیق داشته باشید، بدون اینکه نیازی به فشار زیاد روی نان، کیک، شیرینی و غیره باشد.

سخن پایانی

شیرینی پز بودن مستلزم تعهد، دانستن مواد تشکیل دهنده و داشتن ابزار مناسب است. امروز یاد گرفتید که موفقیت دستور العمل ها همیشه به غذا بستگی ندارد، بلکه به ظروفی که هنگام آشپزی استفاده می کنید نیز بستگی دارد. اگر می خواهید شیرینی پزی را بیشتر تمرین کنید، فراموش نکنید که تمام ظروف آشپزخانه خود را تهیه کنید، به این ترتیب می توانید دستور العمل های پیچیده و پویاتری درست کنید. در نظرات به ما بگویید کدام ظروف شیرینی پزی را امتحان کرده اید و کدام یک مورد علاقه شماست.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.